woensdag 4 november 2015

Oproep aan @hansspekman #destroom politiek in beweging

De huidige voorzitter van de PvdA presenteerde op 3 september zijn plan om opnieuw voorzitter te worden van de PvdA. #destroom is er een van zijn speerpunten, een beweging van en door mensen. 

Bij deze doe ik een oproep aan de heer Hans Spekman, ik hoop dat de heer Spekman deze oproep ook wil delen met de voorzitters van andere politieke stromingen want ik wil voor mijn achterban zeker geen politieke voorkeur uitspreken. Ook omdat ik weet dat mensen met een handicap, zich veel al niet meer thuis voelen bij de politieke stroming van de heer Spekman.

In de afgelopen weken heb ik met veel politici gesproken, als we het hebben over vertegenwoordiging van en voor maar vooral ook door mensen met een beperking zelf hebben we nog veel stappen te maken. De staatssecretaris van PvdA huize Mevrouw Klijnsma vind het tot nu toe niet nodig om een ambassadeur of kwartiermaker hoe je het beestje maar het wilt noemen voor de decentralisatie's en dan met name voor de participatie.

De argumentatie hiervoor zou volgens veel mensen liggen in het feit dat zij hiervoor geen meerwaarde ziet terwijl er toch maar een groep is die vanuit de praktijk koudwatervrees bij werkgevers kunnen wegnemen en dat zijn mensen met een beperking zelf.

Alles wat de heer Spekman schrijft in zijn manifest is te herleiden naar echte participatie, maar een samenleving waarin iedereen naar vermogen meetelt kan alleen als we elkaar ook kennen. Als ik mijn lezers vraag hoeveel bekende Nederlanders men kent met een handicap, dan komt men vaak niet veel verder dan Lucille Werner, of Esther Vergeer. Natuurlijk twee uitstekende voorbeelden daar doe ik niets aan af. Maar als ervoor willen zorgen dat iedereen meedoet, moeten ook iedereen daarvoor kansen krijgen en roep ik bij deze de politieke op om zelf het goede voorbeeld te geven.

Geef goede voorbeelden een gezicht, als we er vanuit gaan dat een kleine 10% van de Nederlanders in meer of mindere mate een beperking heeft, valt er nog veel te winnen voor de heer Spekman en alle andere partijvoorzitters, die zelf mee willen helpen om de participatiemaatschappij daadwerkelijk vorm te geven. Ik weet dat velen niet meer langs de zijlijn willen staan van de maatschappij. Daarvoor kan de politiek op lokaal en landelijk niveau de voorwaarden scheppen. Ik ga graag met iedereen die daarvoor openstaat hierover in gesprek.

Met vriendelijke groet,

Harry Haddering

Dr. A. Kuyperstraat 144 9402 CS Assen
0592867353 / 0623486100

Geen opmerkingen:

Een reactie posten